اخبار مراغه http://omranmaraghe.com اخبار مراغه,دانشگاه آزاد اسلامی,دانشگاه علوم قرآنی مراغه ,دانشگاه علوم پزشکی مراغه,دانشگاه سراسری مراغه fa اخبار مراغه http://omranmaraghe.com/fa/index.asp?p=pages&id=255  

همایش روسای هیات مذهبی و شاه حسین گویان و مادحین و شاعران آیینی شهرستان مراغه برگزار شد

 


 

همایش روسای مذهبی و هیات شاه حسین گویان و مادحین و شاعران آیینی شهرستان مراغه در شهریور و مهرماه سال جاری با حضور اعضای محترم شورای تامین روسای ادارات و ارگانهای مرتبط در سالن کنفرانس اداره تبلیغات اسلامی تشکیل شد و منشور محرم سال ۹۵ با موضوع بایدها و نبایدهای عزاداری به حاضرین در جلسه یادآوری گردید.

علیرضا سیار رئیس هیات مذهبی شهر ستان در این آیین گفت:
جا دارد از حضور میهمان ویژه کشوری حضرت حجه السلام والمسلمین حاج آقا بخشی و هیئت همراه و فرمانداری محترم، دادستان بزرگوار ، ریاست اداره اطلاعات ، فرماندهی سپاه پاسداران، فرماندهی نیروی انتظامی، ریاست شهرداری و علی الخصوص ریاست اداره تبلیغات اسلامی که بانی جلسه بودند و همچنین اعضای شورای هیئات مذهبی مراغه و کانون مادحین کمال تقدیر و تشکر و قدردانی نمایم.

در ادامه منشور محرم سال ۹۵ قرائت شد که به شرح ذیل است:

منشور محرم سال ۱۳۹۵

(بایدها و نبایدهای عزاداری)

۱- پرهیز از تداخل جشن های غدیریه با برنامه ها ومراسمات مرسوم اعلان عزا و استقبال از محرم (ترجیحاً دو روز بعد از عید غدیر خم “۲۰ ذی الحجه” نسبت به سیاه پوش نمودن میادین و معابر اقدام شود) که جا دارد از همکاری صمیمانه هیئات حسینی و شاه حسین گویان به علت رعایت موارد تقدیر و تشکر نماییم.

۲- پرهیز از نصب شمائل و اشعار و جملات سخیف و بنرهای تصویری کم محتوا و غیر ارزشی.

۳- درخواست اعزام روحانی از اداره تبلیغات اسلامی و بهره گیری از سخنرانان و خطبای توانمند در عزاداری ها.

۴- مراقبت از نفوذ تفکرات افراطی و انحرافی برخی از چهره های شاخص در حوزه عزاداری که از طریق مداحان و مبلغان در سه محور عمده ایجاد اختلاف بین شییعه و اهل سنت و ترویج قمه زنی و سینه زنی لخت و مخالفت با نظام مقدس جمهوری اسلامی، سعی در نفوذ به هیئات مذهبی دارند.

۵- جلوگیری جدی از علم گردانی و مال اندوزی از طریق ذوالجناح گردانی و ضریح نمادین ائمه و گهواره گردانی و … .

۶- .پرهیز از افراط در عزاداری ها با عدم رعایت زمان، ابزار آلات، سایه پوشی های افراطی، ریش های غیر متعارف، خودزنی و لطمه زنی و … .

۷- تلاش در خصوص پرهیز از اهانت به مقدسات اهل سنت با هدف اختلاف گراییی بین شیعه وسنی و عنایت ویژه به مسئله انسجام و همبستگی ملی.

۸- تلاش برای ارتقاء کیفی برنامه ها از جمله مقابله با انحرافات در سبک عزاداری ها، گسترش اخلاق معنوی و امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی و تاکید بر روضه خوانی بر اساس مقتل های معتبر و پرهیز از رقابت با کشمکش بین دستجات عزاداری.

۹- برگزاری مراسم عزادری با محوریت مساجد و اهتمام به برنامه های قرآنی، ادعیه و زیارات مستند در کتب ادعیه.

۱۰- بسترسازی و هماهنگی های لازم برای حضور گسترده عزاداران در اقامه نماز جماعت به ویژه نماز جماعت ظهر عاشورا.

۱۱- همکاری و هماهنگی و مشارکت هیئات مذهبی در اجتماعبزرگ عزاداران حسینی شهرستان مراغه(دعوت عمومی بعداز ظهر روز تاسوعا، ساعت ۴، خیابان جام جم).

۱۲-دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولیعصر امام زمان(عج)

 

نمایش توانمندی های نیروهای مسلح با رژه یگان های رزمی در مراغه

 


 

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با رژه یگان های نمونه نظامی و انتظامی در مراغه به نمایش گذاشته شد.

امام جمعه مراغه و عضو مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در این آئین افزود: ملت ایران با اطاعت و تبعیت از ولایت و رهبری از گزند هرگونه تهدید و نقشه شوم دشمنان اسلام و انقلاب مصون می مانند. 
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: امنیت و اقتدار امروز کشورمان به برکت رهنمودها و تدابیر رهبر انقلاب و زحمت ها و مجاهدت های نیروهای مسلح کشور حاصل شده است.
وی ادامه داد: ولایت فقیه به عنوان دنباله و امتداد راه غدیر و برگرفته از امامت و ولایت امام زمان (عج) بوده و چراغ راه امت اسلامی است.
وی گفت: رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که قدرت ایمان و اعتقاد به ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی، قدرتی بالاتر و بزرگ تر از سلاح ها و قدرت نظامی است.

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه گفت: ملت ایران در کنار نیروهای مسلح مقتدر نشان دادند که پشت نظام اسلامی و رهبر انقلاب را هرگز خالی نمی کنند.
امیر سرتیپ دوم احمد ولی نژاد افزود: با وجود تلاش دشمن برای تضعیف و ایجاد فاصله بین مردم و نظام مقدس اسلامی، نیروهای مسلح ارتشی، سپاهی و سایر نیروهای نظامی و انتظامی با وحدت مثال زدنی به ندای ولی امر مسلمانان جهان لبیک گفته و آماده دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی هستند.
وی ادامه داد: نظام سلطه و آمریکا با همراهی مزدوران منطقه ای خود و نیز با به کارگیری انواع تهدیدها و تحریم ها درصدد جلوگیری از قدرت و اقتدار کشورمان در منطقه و دنیا بوده اما تمامی این نقشه ها به برکت منویات رهبر انقلاب و وحدت ملت بزرگ ایران شکست خورده است.
وی اضافه کرد: نیروهای جان برکف ارتشی در کنار برادران سپاهی و بسیجیان دلاور با حضور خود در عرصه های مختلف دفاعی اجازه تهدید مرزهای ایران اسلامی را به نیروهای خود فروخته و گروه های تروریستی و تکفیری نخواهند داد.

در این آئین یگان هایی از نیروهای پیاده نظام و سواره ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، یگان های زرهی و خودرویی، موتورسواران و گروه های ورزشکار از مقابل جایگاه رژه رفتند.

 

 

مسعود پزشکیان و سلمان خدادادی از سه طرح نیمه تمام در مراغه بازدید کردند
 مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس و سلمان خدادادی نماینده معین مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی از روند کاری موسسه تحقیقات کشت و دیم و طرح های نیمه تمام آزاد راه مراغه-هشترود ، بیمارستان آموزشی و درمانی سینا و استادیوم ۵ هزار نفری شهر مراغه بازدید کردند .


 

مراسم تودیع و معارفه شهرداران مراغه 
با حضور مسئولین و جمعی از مردم شهرستان مراغه

مراسم تودیع مهندس نادر ابراهیمی شهردار سابق و معارفه مهندس احمدی سرپرست شهرداری برگزار شد.
در این مراسم مهندس محمدی  فرماندار مراغه ضمن قدردانی از تلاشهای مهندس ابراهیمی گفت: شهردار سابق مراغه آقای ابراهیمی در مدت خدمت تحولات اساسی در شهر مراغه ایجاد کرد و صادقانه تلاش نمود.
در ادامه این مراسم آیت الله پور محمدی امام جمعه مراغه  ضمن قدر دانی از تلاشهای آقای مهندس ابراهیمی گفت :
مهندس ابراهیمی در مدت تصدی شهرداری مراغه اقدامات اساسی در شهر مراغه انجام داد و باعث زیبایی این شهر شدند .

 


 


 

اکثریت اعضای شورای شهرمراغه با استعفای مهندس ابراهیمی شهردار مراغه موافقت کردند.

 


 


 

 

 

تحویل 360 سبد غذایی به خانواده های نیازمند زندانیان مراغه

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: 360 سبد غذایی به خانواده های نیازمند زندانیان این شهرستان تحویل شده است.

سیدعلاالدین نقیبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این انجمن در دهه اول ماه مبارک رمضان این میزان سبد غذائی را بین خانواده های نیازمند دو شهرستان مراغه و عجب شیر اعطا کرده است. وی اظهار کرد: هر سبد غذایی شامل 10 قلم کالای اساسی بوده که هر کدام از سبدها به ارزش حدود یک میلیون و 66 هزار ریال و به صورت کلی 600 میلیون ریال است. مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه یادآور شد: همچنین این انجمن در نظر دارد در ماه آینده با هزینه 400 میلیون ریالی برای دانش آموزان این خانواده ها، کیف مدرسه همراه پوشاک آنان را تامین کند. نقیبی، ادامه داد: هم اکنون 160 دانش آموز دختر و پسر شناسایی شده که بسته حمایتی آنان شامل کیف مدرسه همراه با انوع نوشت افزار و چهار قلم انواع لباس است. هم اکنون بیش از 350 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر همچنین تعدادی از افراد سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه بسر می برند از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مند می شوند.

 

-----------------------------------------------------------------------------

وقف جدید در شهرستان مراغه به ثبت رسید

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه از ثبت یک مورد وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پانا ،حجت‌الاسلام فریدون مطهری در این خصوص اظهار کرد: این موقوفه قطعه زمینی به مساحت 126 متر می‌باشد که در روستای جهانگیر شهرستان مراغه واقع شده است.

وی افزود: ارزش این قطعه زمین موقوفه برابر با 110 میلیون تومان می‌باشد که به نیت ساخت مسجد توسط "آقای تاروردی" وقف شده است.

وی بیان کرد: وقف چشمه‌ای همیشه جاری است و بزرگان دینی ما نیز در این خصوص بسیار توصیه کرده و مومنان را به انجام این کار مقدس دعوت کرده‌اند؛ چرا که واقف در طول زندگی خود شاهد خیر و برکت موقوفه هم برای خود و هم برای جامعه خواهد بود.

 

-----------------------------------------------------------------------------

دانشکده علوم پزشکی مراغه به پویش ملی " قلیان ها را گلدان کنیم" پیوست.

 

-------------------------------------------

آغاز فعالیت ستادهاي اسکان تابستانی مراغه



معاون مدیر کل ومدیر آموزش و پرورش مراغه ازآغاز فعالیت ستادهاي اسکان تابستانی مراغه از 25 خردادماه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش مراغه
 جلیل اسلامی گفت : دو پایگاه و یک مدرسه مراغه در ایام تعطیلات تابستانی آماده پذیرش مسافرین محترم فرهنگی می باشند.
معاون مدیر کل و مدیر و آموزش و پرورش مراغه افزود: امسال باشگاه رفاهی فرهنگیان مراغه نیز که در نوروز 95 مورد بهره برداری قرار گرفته است ، آماده ارائه خدمات اسکان به مسافرین فرهنگی خواهد بود.
جلیل اسلامی ادامه داد و گفت: سال گذشته  440 نفر مسافر فرهنگی در قالب 155 خانوار ازامکانات ستاد های اسکان های فرهنگیان مراغه بهره مند شدند.

 

-----------------------------------------------------------------------------

رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه

هیچ عملی بدون حب و دوست داشتن اهل بیت (ع) در درگاه خداوند از کسی پذیرفته نمی شود.

 


حجت الاسلام محمد سبحانی، روز دوشنبه در محفل انس با قرآن کارکنان سپاه ناحیه این شهرستان افزود: انسان هر چقدر هم که اعمال خوب انجام داده ولی نسبت به اهل بیت (ع) بی تفاوت باشد اجری برای اعمال خوب آن ها در پرونده اعمالشان ثبت نمی شود.

وی اظهار کرد: انسان باید هر شب اعمال خودش را سنجیده و سعی کند اعمال خوب را ادامه و از اعمال و رفتار نامناسب پرهیز کند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه یادآور شد: خیانت در امانت از دیگر اعمالی است که باعث از بین رفتن ثواب اعمال خوب می شود و در هر شرایطی باید امانت به اهل آن برسد حتی اگر صاحب امانت از افراد بدکردار جامعه باشد.

حجت الاسلام سبحانی، بدعت و نوآوری در دین را بسیار خطرناک عنوان کرد و ادامه داد: بدعت یعنی اینکه بعضی از اعمال و رفتارهایی را به دین اضافه و بعضی امور دیگر را از دین خارج کردن که در برخی موراد باعث فتنه در جامعه هم می شود.

وی، ربا خواری، غیبت، مشروب خواری و بد دهن بودن را از دیگر اعمال زشت انسان برشمرد و گفت: اگر کسی غیبت کند تا چهل روز اعمال و نماز او در درگاه خداوند مقبول نمی شود مگر اینکه از آن شخص رضایت بگیرد.

 

-----------------------------------------------------------------------------

معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی جدید دانشکده علوم پزشکی مراغه معرفی شد
دکتر غلامرضا فرید اعلایی طی حکمی از طرف سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه به عنوان معاون آموزشی ، پژوهشی و دانشجویی این دانشکده منصوب شد.

    

     دکتر علی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه، در مراسم معارفه دکتر فرید اعلایی به علت و اهمیت تغییر و تحول در سازمان اشاره کرد و گفت: تغییر در یک سازمان به هیچ وجه نشانگر رضایت یا نارضایتی نیست بلکه تلاش برای استفاده از تجربیات و رویکردهای جدید است.
ایشان ادامه داد: اصل جانشین پروری یک اصل شناخته شده ی مدیریتی است که بر اساس آن افراد جدید با برنامه و رویکرد جدید با کمک گروه قبلی سعی می کنند اهداف سازمان را به مناسبترین شکل ممکن عملی سازند. این اصل نشانگر این است که یک سازمان به هیچ وجه نباید وابسته به فرد باشد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن اشاره به اهمیت بسیار بالای حوزه ی آموزشی، پژوهشی و دانشجویی افزود: پس از استقلال و تبدیل شدن به دانشکده وظیفه ی ما بسیار سنگین تر شده است چرا که باید با تولید علم بتوانیم در محافل علمی رقابت بکنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم. باید با تولید مقالات علمی نشان بدهیم که ما توانسته ایم حرکت علمی را در دانشکده خود نهادینه بکنیم.
دکتر علی جنتی گفت: نمی توان کتمان کرد که معاونت های بهداشت و درمان از جایگاه مهمی برخوردار هستند اما واقعیت این است که اگر نبض معاونت آموزشی خوب نزند حوزه های دیگر دچار مشکل می شوند. پس باید دانشکده بتواند با تولید پژوهش های کاربردی و نیروی کار کارآمد با دانش به روز این نقش را ایفا بکند.
وی اذعان کرد: اتفاق های خوبی در گذشته در این حوزه افتاده است و امیدوارم گروه جدید با مد نظر قرار دادن برنامه ی پنج ساله ی توسعه ی دانشکده بتواند گامهای موثرتری بردارد و این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه به مسیر خود اعتماد داشته باشیم، از اهداف خود غافل نباشیم و مسئولیت پذیر باشیم و با جدیت و پیگیری زیاد از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، مراسم معارفه دکتر غلامرضا فرید اعلایی به عنوان معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده و تکریم دکتر اصغر تنومند با حضور سرپرست دانشکده، معاونین ایشان، اعضای هیئت علمی دانشکده و همکاران در سالن اجتماعات معاونت آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد..

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

]]>