رونمایی از تندیس عبدالقادر مراغه ای http://omranmaraghe.com fa رونمایی از تندیس عبدالقادر مراغه ای http://omranmaraghe.com/fa/index.asp?p=NEWSVIEW&id=24 با حضور شهردار ، اعضای شورای شهر و جمعی از علاقمندان فرهنگ و هنرشهر مراغه

از تندیس عبدالقادر مراغی رونمایی شد.

تندیس عبدالقادر مراغی معلم ثالث و موسیقی دان شهیر ایرانی در میدانی به همین نام در مراغه رونمایی شد.

شهردار مراغه ،  در آیین رونمایی از این طرح با بیان اینکه نام عبدالقادر در سال 91 (2015 میلادی) به عنوان یک شخصیت جهانی در عرصه موسیقی در یونسکو به ثبت رسیده است، گفت: مدیریت شهری در این راستا اقدام به فراخوان طراحی تندیس این شخصیت کرد.

مهندس نادر ابراهیمی، افزود: در این فراخوان 25 طرح از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که هیات داوران، طرح موجود را به ارتفاع هشت متر شامل چهار متر ارتفاع جایگاه و چهار متر خود تندیس را انتخاب کردند.

وی اظهار کرد: این تندیس از جنس فایبرگلاس و جایگاه آن نیز از هشت تکه سنگ منقوش ساخته شده که طرح های آن کنده کاری و نصب شده است.

شهردار مراغه یادآور شد: ایجاد بنیاد بین المللی عبدالقادر مراغی که زمینه ساز ارتقای فرهنگی این شهرستان با هدف ایجاد محلی برای بهره مندی فرهیختگان و پژوهشگران در عرصه موسیقی بوده نیز توسط مدیریت شهری و انجمن تاریخ پژوهان مراغه در حال پیگیری است.

مهندس ابراهیمی، با بیان اینکه تلاش می شود این بنیاد در یکی ازساختمان های تاریخی این شهرستان تاسیس شود، ادامه داد: تاسیس این بنیاد در راستای تقویت مبانی فرهنگی و ارتقای سطح آگاهی مردم از پیشینه علمی، ادبی و هنری این شهرستان انجام می شود.

وی گفت: ساماندهی و گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی برای شناختن و شناساندن جلوه های تمدن، فرهنگ، تاریخ، افکار و آثار مشاهیر مراغه به منظور بررسی دقیق شرح حال و آثار دانشمندان، هنرمندان و فرهیختگان از دیگر اهداف تاسیس این بنیاد است.

مهندس ابراهیمی، با بیان اینکه این بنیاد با تلاش شهرداری، شورای اسلامی و جمعی از علاقه مندان فرهنگ و تاریخ مراغه راه اندازی می شود، ادامه داد: در این بنیاد اطلاعات مربوط به هنرها و صنایعی که در نتیجه  تحول های صنعتی و کم توجهی در خطر از میان رفتن است، گردآوری می شود.

]]>